Mahangu Lodge

13 augustus 2017 - DIvundu, Namibië

Het leek vanmorgen net of er een varken in de buurt was, maar het geknor kwam van een nijlpaard. We zaten we nu ook weer heerlijk op het terras aan het water, maar dan voor het ontbijt. Wat een verschil met de droge gebieden die we tot nu toe hebben gezien. Wat een rustgevend geluid, dat kabbelende water, en het uitzicht was prachtig. Om 9 uur vertrokken voor een tocht door het nabijgelegen Mahango park. Een park met veel water en groen. We zien hier dan ook dieren die we nog niet eerder in één van de parken hadden gezien, buffels, wrattenzwijnen, krokodillen en heel veel Hippo's. Ook is er een keur aan verschillende vogels. In dit park zien we ook baoabboom van wel honderden jaren oud, een boom waarvan de Bosjesmannen zeggen dat de goden hem ondersteboven hebben gezet. Het lijkt ook net of de takken de wortels zijn. Thomas en Rogier zagen er wel een klimboom in en hebben geprobeerd naar boven te komen maar dat viel nog niet mee.
Voor de lunch zijn we terug gereden naar de lodge. En waar we in Canada verkeersborden zagen om te waarschuwen voor immense vrachtwagens, hier staan verkeersborden om te waarschuwen voor olifanten!
Joyce had bij de lodge al een gezellig plekje ingericht aan het water waar we hebben geluncht.
Na de break zijn we naar het park aan de overkant van de rivier gereden: buffelo park. Daar hebben we de sabel antilope gezien en de waterbok. Maar ook weer olifanten, buffels, wrattenzwijnen, krokodillen, bosbokken, kudu's en veel verschillende vogels. Maar helaas nog steeds geen luipaard...... Het is de vraag of we "The Big Five" gaan zien deze reis. Onderweg terug naar de lodge zijn we nog even gestopt bij een boom met Caprivi Nuts. Als je naar de boom kijkt lijkt het net of er kerstballen in hangen. De vruchten schijnen heel lekker te zijn en vol van vitamine C. Ook worden ze gebruikt ter decoratie. Ze worden dan eerst gedroogd zodat het vruchtvlees verschrompeld en daarna worden ze beschilderd. Dat had ik nou wel eens uit willen proberen! Ga in ieder geval op zoek of ik ze ergens kan kopen. Joyce is vanmiddag op bezoek geweest bij de broer en schoonzus van Johan, die dicht bij de lodge wonen. Ze had vanuit Rundu boodschappen voor hen meegenomen waar zij in de buurt moeilijk aan kunnen komen. Moet je je voorstellen dat je 200 km moet rijden om uitgebreid boodschappen te kunnen doen....
Terug bij de lodge hebben we snel gedoucht want ondanks dat het hier heel groen is, toch is er ook heel veel stof. Daarna weer gegeten op het terras aan het water. Kip met rijst stond er op het menu en als toetje een chocolade mousse.