Naar Swakopmund

1 augustus 2017 - Swakopmund, Namibië

Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt voor de rit naar Swakopmund, een tocht van zo'n 300 kilometer. Op deze wegen een behoorlijke uitdaging. Één keer kwamen we een "schraper" tegen. Een bulldozer die de weg weer een beetje probeert te fatsoeneren maar dat is steeds maar voor korte duur. Onderweg verschillende dieren gezien waaronder zebra's en ook passeerden we de kreeftskeerkring waar we even een groepsfoto hebben gemaakt. Het landschap was heel afwisselend. Van uitgestrekte okergele vlaktes, tot rotsachtige kloof gebieden. Ook kwamen we door de Gramadula's, een onherbergzaam gebied, dat zo als achtergrond zou kunnen fungeren voor een film over een planeet. Opeens lag daar zomaar een stuk asfaltweg! 'Geniet er van' , zei Johan 'het is van korte duur'. Het geld dat bedoeld was voor de weg was namelijk opeens verdwenen!
Onderweg zijn we nog even gestopt om behulpzaam te zijn bij een busje dat zich had vast gereden in het mulle zand. Lang leve de 4wd van Bushworx!
Na zo'n 250 km hebben we gepicknickt bij vogelfederberg. Een enorme rotsformatie waar de auto's een stuk omhoog werden gereden zodat we tussen de reuze keien konden lunchen: prachtig! Na de lunch kon er even geklimt en geklauterd worden en daarna gingen we op weg voor het laatste deel van de tocht vandaag. Dit keer geen gehobbel en gehobbel maar een heerlijke gladde weg!
Het was wel een heel bijzonder gezicht om op een gegeven moment Swakopmund in de verte te zien liggen. Kilometers lang was er niets en opeens doemt daar een stadje op. Ons logeeradres is dit keer een mooi appartement met uitzicht op zee. En er is WIFI!!! Best even fijn, al hoor ik de kids ook zeggen dat je beter geen WiFi kunt hebben dan WiFi dat niet goed werkt. 's Middags hebben we nog even een hele korte site seeing tour gedaan. Daarna nog wat boodschappen gedaan en heerlijk gegeten samen met Joyce en Johan in een plaatselijk restaurant

1. Opa en Oma HAK:
    3 augustus 2017
    Zo te zien hebben jullie wel lol en is er veel te zien en te beleven.
    Prettige voortgang van de trip en veel plezier
    Groetjes
    Oma en opa hak