Swakopmund

2 augustus 2017 - Swakopmund, Namibië

Vanmorgen zelf het ontbijt klaargemaakt in ons appartement. De wekker was al om 6.30 uur afgelopen want om 8.00 uur zouden we worden opgehaald voor een 'living desert excursion', kleine beestjes zoeken in de woestijn. Buiten was het heel mistig en vochtig, een bekend verschijnsel in Swakopmund. Maar meestal trekt het later op de dag op en ook als je het binnenland in rijdt wordt het al snel helderder.
De excursie was echt heel leuk! De gids vertelde heel boeiend over de natuur en de historie van het gebied. En de zoektocht naar kleine diertjes was succesvol! We zagen de hoornadder, de woestijn-kameleon, de zandgekko en nog een adder en gekkosoort waar ik de naam even niet meer van weet . Echt knap hoe de gids ze steeds wist te vinden!
Ook vandaag hebben we weer een duin beklommen en genoten van het geweldige uitzicht, al was het dit keer wel anders met Swakopmund op de achtergrond.
Na de toer hebben we nog een wandeling gemaakt door het centrum, een lekker broodje gegeten en even op het terras van het appartement gezeten.
Eind van de middag hebben we nog een geweldige toer gedaan op eco quads. Echt super leuk maar ook wel spannend.
Vanavond nog even genoten van de zonsondergang. En ons net als gisteren avond verbaasd over het feit dat de straten hier na zonsondergang zo goed als uitgestorven zijn. Heel apart! Nog snel even een wasje gedraaid nu het nog kan. Morgen vertrekken we richting het noorden en vanaf overmorgen gaan we echt bushcampen. Joyce en Johan hebben vandaag een "vrije" dag, maar dat betekent alleen dat ze ons niet begeleiden vandaag. Zij gaan alles voorbereiden voor het bushcampen, volgens mij een hele "operatie"!