Luipaard "schieten"

15 augustus 2017

Vanmorgen zaten we al om half 7 in de auto. De zon was nog niet eens op. Maar we hadden een missie vandaag: luipaarden "schieten" , en dan niet met een geweer maar met de camera. We hebben afgelopen weken sowieso veel grappige uitspraken gehoord van Johan. In het begin moesten we even wennen aan zijn taalgebruik maar na verloop van tijd begrepen we hem best. Ook om zijn stopwoordjes hebben we regelmatig gelachen. Na ruim 2 uur speuren hadden we al aardig wat dieren gezien, maar nog geen luipaard. Het ontbijt was aan de rivier maar het was nog wel behoorlijk koud op dit tijdstip van de dag. Ook de rest van de ochtend was niet succesvol wat betreft de luipaarden maar we hebben genoeg andere dieren en vogels gezien. Voor de lunch zijn we terug gereden naar het camp en daar hebben we toen ook even siësta gehouden. Joyce vroeg ons om iets in het gastenboek te schrijven en we hebben 2 bladzijden vol geschreven met alle mooie momenten. De allerlaatste safari rit werd nog even spannend. We hadden staan kijken naar een paar olifanten die in het water stonden en één er van kwam wel heel dicht bij de auto. Johan stond schrap maar toen de olifant met zijn kop begon te schudden en begon te tetteren schrokken we toch wel even. Maar toen Johan met de auto begon te rijden droop de jonge olifant af.
Helaas was het niet gelukt om nog een luipaard te "schieten" en gingen we terug naar het camp. Daar konden we nog even snel douchen voordat we zouden gaan eten, en snel ging het zeker want het water was niet al te warm. Om het kampvuur hebben we nog een spelletje gedaan en heeft Rogier alle mooie momenten voorgelezen die we in het gastenboek hadden geschreven. En dan besef je hoeveel we hebben gedaan en beleeft! Daarna zijn we lekker gaan slapen: onze allerlaatste nacht in een tent!

1. Jane:
    18 augustus 2017
    Jammer dat het al weer voorbij is,ik heb ontzettend genoten, had ook een vakantie gevoel. wens jullie een goede thuisreis en hoop jullie gauw weer te zien.
    Groetjes en liefs,
    Jane.