Agama River Camp

30 juli 2017 - Solitaire, Namibië

30 juli 3017
Vannacht om 5 uur werden John en ik wakker van een vreemd geluid. Het kwam van buiten en leek een beetje op het geluid van een krolse kat. Gelukkig hield het na een half uurtje op en konden we nog even verder slapen. Johan vertelde later dat het waarschijnlijk een Namibisch stinkdier was. Een echt nachtdier dat je overdag niet zult zien. Om 9 uur stond er een heerlijk ontbijt klaar en hebben we daarna alles weer in de auto's gepakt. Ook vandaag was het weer een gravel weg die we reden. Anouk zat dit keer voorin en al snel spotte zij twee springbokken. Deze zijn door hun schutkleur best moeilijk te zien en daardoor moeilijk te vinden. Niet lang daarna stopten we bij een fantastisch uitzicht punt. In de diepte zag je ook de weg weer lopen waar we later weer zouden rijden. De weg omlaag was grappig genoeg bestraat met kleine klinkers, erg prettig omdat op sommige plekken afdalingen van 20% waren en dan was je op de gravel weg ongetwijfeld naar beneden "gegleden".
Niet lang daarna kwamen we in Solitaire, een plek die bekend staat om het appelgebak van Moose. Hier zijn we natuurlijk even gestopt en hebben we een lekker stuk appelgebak met ijs en een cappuccino op. In de reistas zit overigens het boek 'Solitaire' dat een beschrijving geeft van deze omgeving. Nog even lezen dus!
Na de koffiepauze hebben we nog zo'n 30 kilometer gereden naar ons volgende logeeradres: agama river camp. Ook weer een bijzondere plek met prachtig uitzicht.
We hebben met elkaar geluncht op het terras en daarna zijn de kids gaan zwemmen in het ijskoude zwembad. In de zon was het heerlijk dus lekker relaxen aan de kant was vooral erg aangenaam. Aan het einde van de middag hebben we nog een korte wandeling gemaakt in de omgeving, o.a. door de droge rivierbedding. Omdat de lucht hier zo droog is heb je erg snel last van droge lippen en een droge huid. Smeren is dus heel belangrijk! En drinken, veel drinken!
Na de wandeling hebben we om 18.00 uur op het dakterras naar de zonsondergang gekeken. En al snel was het pikdonker.
Het diner werd verzorgd in het hoofdgebouw van de lodge. Met elkaar zaten we aan een lange tafel en hebben we genoten van het heerlijke eten: wortelsoep met gember en mint, curry met rijst, couscous, witte kool en als toetje kaiserschmarren!! Ook werden we nog getrakteerd op een mini optreden van de medewerkers: vrolijke noten van 6 zingende dames en een djembé. Na de koffie was het tijd om naar de kamers te gaan. Morgen is het namelijk heel vroeg dag! De wekker gaat om 5.00 uur een half uurtje later moeten we in de auto zitten. We gaan dan naar de Sossusvlei, en dat zal een bijzondere ervaring worden. Nu maar hopen dat het niet te hard waait!