Naar de Caprivi

12 augustus 2017 - Caprivi Game Park, Namibië

Vanmorgen werden we gewekt door de haan. We konden op ons gemak opstaan want we zouden pas om 7.30 uur ontbijten. Vanaf de ontbijttafel hadden we een mooi uitzicht op de waterbron waar wat struisvogels stonden te drinken.
Na het ontbijt hebben we alles weer ingepakt en zijn we op pad gegaan. Het eerste deel van de route liep vanaf de lodge tot Rundu, één lange rechte weg van zo'n 250 km! Onderweg passeerden we af en toe wat hutjes. Dan weer gemaakt van riet, soms van golfplaten en wat doeken en een enkele keer van steen. De huisjes staan vaak met een aantal bij elkaar en daaromheen staat dan een hek. Er staat meestal wel een boom of er is een soort afdak gemaakt voor schaduw. Je ziet de vrouwen lopen met jerrycans op hun hoofd op weg naar of terugkomend van het waterpunt. Kinderen rommel wat rond en de mannen zijn bezig bij het hek of lopen met het vee. Dat vee loopt hier overigens gewoon in de berm van de weg. Wat een ander leven dan dat wij gewend zijn. Komisch is wel dat je de mensen heel soms ook met een mobieltje ziet lopen! Wij vragen ons af hoe ( het bereik is vaak heel slecht) en met wie ze dan bellen.
In Rundu maakten we een korte stop om te tanken en daar kochten we voor het eerst in 2 weken iets te snoepen, best lekker even, al moet ik zeggen dat ik het nog niet had gemist. Het plaatsje is een heksenketel, er gebeurt van alles. Langs de weg zijn allemaal kraampjes waar fruit, zaden, stofjes maar ook stukken vlees worden verkocht. Ook wemelt het hier van de barretjes. Kleine stenen gebouwtjes in schreeuwerige kleuren waar met grote letters de naam van de bar op staat.
's Avonds schijnen ze ook allemaal hun muziekbox buiten te zetten en proberen ze stuk voor stuk het meeste lawaai te maken.
We vervolgden onze weg naar het oosten, richting Divundu in de Caprivi. Ook dit is weer een lange rechte weg nu van zo'n 200 kilometer. De lodge waar we 2 nachten logeren ligt aan het water en is heel groen. In de middag hebben we heerlijk bij het zwembad gezeten en Anouk en Rogier hebben zelfs gezwommen in het rivier zwembad, een soort van "onderwater kooi" met een vlonder. Ze omschreven het als een "lopende band zwembad" want ze moesten steeds maar blijven zwemmen tegen de stroom in. Ondertussen keken we naar een mooi schouwspel aan de overkant van de rivier waar wel 15 olifanten stonden. In het water lagen ook nijlpaarden die een wonderlijk knorrend geluid maken. En de bomen zitten vol met verschillende vogels. De één klinkt als een ringtoon, volgens Rogier, de ander lijkt net een piepend hek!
We moesten hier overigens wel de tijd verzetten en gaan nu weer mee met de tijd van Nederland. Wel belangrijk om te doen om zo ook op tijd te zijn voor het diner. Dat was vanavond op het terras aan het water. Heel sfeervol!

1. Aafke:
    16 augustus 2017
    Hi allemaal! Mooi avontuur weer!! Mooi om op terug te kijken!! Nu nog een fijne vlucht naar huis!!
    Groet uit NYC!Ook een jungle
    Aafke
  2. José:
    16 augustus 2017
    Wat een indrukwekkende reis lieve mensen!
    Een ervaring voor het leven.
    Een goede reis terug en tot gauw,
    Liefs José