Bush camp

5 augustus 2017 - Hoanib River, Namibië

Het is vannacht heel rustig geweest in en om het kamp dus iedereen heeft prima geslapen op veldbedden met matrassen, een lekker dekbed en een extra deken. We hebben uitgebreid met elkaar ontbeten midden in de natuur en daarna was het het tijd om te gaan wassen en aan te kleden. Toen iedereen klaar was zijn we op pad gegaan om dieren te spotten. Johan liet van de auto de banden wat leeg lopen zodat we goed grip zouden hebben. We op onvoorstelbaar slechte stukken ondergrond gereden, enorme stenen, mul zand, rotspartijen omhoog, rivierbeddingen door en ondertussen speuren naar dieren.
Johan hield ondertussen ook de pootafdrukken in de gaten om te kijken welke dieren waar zouden kunnen zijn.
Het was een prachtige dag met afwisselende natuur, geweldige koffie en lunch locaties, verschillende dieren en heel veel stof! Op de hele dag zijn we maar een paar auto's tegen gekomen.
Een lekkere douche was echt heerlijk bij terugkomst in het kamp. Ook hebben we met elkaar wat spelletjes gedaan terwijl een 3 gangen diner bereidde: garlic bread, gebakken aardappelen, maïskolf, salade en kip van de braai. Na de afwas hebben we nog even om het kampvuur gezeten, "de Bosjesmannen tv" zoals Joyce en Johan het noemen. Tja, meer is er niet en meer heb je ook niet nodig! Een bijzondere ervaring om je echt nergens druk om te hoeven maken en het hoofd echt "leeg" te hebben. Ook vertelde Johan over de "bosjesmannen krant". Hiermee worden de sporen van de dieren bedoeld die je in de ochtend in en om het kamp kunt vinden. Nu maar hopen dat er morgen veel "nieuws" is (of juist niet?!)
Al snel was het tijd om naar bed te gaan. De wekker gaat morgen al om 5.30 uur af en dan gaan we op zoek naar neushoorns.