Neushoorns spotten

6 augustus 2017 - Hoanib River, Namibië

Vanmorgen liep de wekker om 5.30 uur af. Een "onnatuurlijk" geluid hier in de Bush! Nadat iedereen zich had aangekleed zijn we op pad gegaan. Het zou een lange tocht worden naar het gebied waar de neushoorns zich bevinden dus stoppen voor de dieren die we onderweg tegen kwamen deden we nu even niet. Door het geschud en geschommel dommelden we nog een beetje in slaap. Na een rit van ruim 2 uur kwamen we bij een glooiend gebied en daar zagen we al vrij snel een neushoorn. Wat een immens beest. Ook nu was ik weer heel blij met mijn nieuwe lens! Het was inmiddels 9 uur en tijd voor het ontbijt. Joyce had gisteren een brood gebakken (met bier) op het kampvuur en dat smaakte echt heerlijk. Na het ontbijt hebben we afgewassen en weer opgeruimd en we zijn zo met elkaar al best een team met alles klaar zetten en weer opruimen. We hebben daarna nog 2 neushoorns gezien, een goede score! De weg terug was echt prachtig, door de groene bedding en langs enorme rotspartijen. Voor de lunch werd er een vuurtje gemaakt en kwam er worst op de braai en werden er tosti's gegrild. Wel een beetje jammer dat er zo veel vliegen zaten. En dan merk je dat de irritatie oploopt en dat kamperen ook wel "afzien" is. Op de terugweg zijn we langs een waterbron gegaan om douche water te tappen en hebben we ook nog verschillende dieren gespot giraffen, oryx, zebra's, springbokken, bavianen en heel veel olifanten! Daar krijgen we echt geen genoeg van, het turen naar de olifanten. Maar liefst 3 kuddes en 2 bullen zagen we weer. We waren dan ook pas laat terug in het kamp. Dus het werd douchen bij maanlicht.
Het diner bestond vanavond uit een soepje met koriander en als hoofdgerecht rijst met ragout. We hebben het niet laat gemaakt want het was een lange dag en we waren echt moe.