Naar Etosha

8 augustus 2017 - Nationaal park Etosha, Namibië

Vannacht hebben we de gordijnen niet dicht gedaan en hebben we ons laten wekken door de opkomende zon. Niet verkeerd met zo'n uitzicht. En dat het nog maar 6.15 was deert ons al niet meer. We gaan tenslotte ook vroeg naar bed. We leven echt met het licht en dat is voor hier een prima ritme. Gelukkig konden we allemaal nog warm douchen. Na de uitgebreide douche sessies van gisteren was het de vraag of er nog genoeg warm water in het reservoir zou zitten. Het water wordt namelijk opgewarmd via zonnecollectoren en aangezien de zon 's nachts niet schijnt was het even afwachten of er genoeg over was.
Na het ontbijt nog een snel wat foto's gemaakt en daarna de auto weer ingepakt. Heel langzaam zijn we de steile weg van gisteren weer afgedaald en hebben we beneden de aanhanger weer aangekoppeld. Na 1,5 uur en 90 kilometer hobbelen kwamen we aan in Kamanjab, een klein plaatsje waar we even een boodschapje konden doen. Daarna konden we verder rijden over een asfaltweg richting Outjo. Halverwege de asfaltweg besloot Johan om toch voor een binnendoor te kiezen. Het was wel een gravel weg maar het zou 80 km korter zijn. Het laatste stukje was weer asfalt en zo kwamen we rond het middaguur aan bij Toshari Lodge. Een paar jaar geleden is hier een grote brand geweest maar de lodge is compleet opnieuw opgebouwd en echt heel erg mooi geworden. Ook hadden we hier voor het eerst sinds Swakopmund weer een redelijke verbinding voor WiFi. En dat was ook best even fijn. In de tuin hebben onder de bloeiende bomen geluncht. Jochem en Anouk kozen er voor om de middag bij de lodge te blijven en wij zijn met Johan naar Etosha national park gereden voor een safari toer. Het landschap lijkt aan de oostkant van Etosha op de serengeti. Uitgestrekte droge vlaktes met hier en daar een boom en wat struikgewas. We hebben heel wat dieren gezien, maar helaas nog geen leeuwen. Hopelijk gaat dat morgen lukken.
Het licht aan het einde van de dag was echt prachtig en het was dan ook erg leuk om foto's te maken. Stijf van het stof kwamen we aan het einde van de middag terug bij de lodge en een douche was dan ook erg welkom.
Daarna hebben we nog even met elkaar in de lobby gezeten voordat we gingen eten. Het diner was dit keer een uitgebreid buffet waar je kon kiezen voor wok of barbecue. Er waren verschillende soorten vlees die wij niet kennen, gnoe, blesbok, hartebeest en springbok
maar het was allemaal erg lekker.
Ook deze avond was er een optreden van de medewerkers en dit keer swingde het echt de pan uit!! Heel sfeervol.
Toen was het echt tijd om naar bed te gaan want morgen is het echt vroeg dag. We willen om 6.00 uur in de auto zitten dus de wekker zal om 5.15 uur aflopen.

1. Opa en Oma HAK:
    10 augustus 2017
    Jullie zullen straks wel moeite hebben om aan het gewone leven te wennen. En die luxe die wij hebben went dat natuurlijk wel weer snel. Maar soms is het toch wel eens goed om dit leven ook eens mee te maken en alles maakt het goed door al die mooie dingen die jullie zien. Hier alles oké verleden week een zware week gehad met 50+ toernooi maar dat doen we ons zelf aan. Dames dubbel eerste in onze poel alles gewonnen je moet twee sets of anderhalf uur spelen. En gemengd dubbel derde. Maar twee onderdelen wordt toch te zwaar, we hadden ook nog een pot tegen twee 50 jarige dat kan ook. En nu beginnen wij ons koffertje te pakken want dat schiet ook op. Jullie allemaal lieve groetjes van ons beiden
    Opa Oma
  2. Jane:
    10 augustus 2017
    Het is fantastisch wat jullie allemaal zien en beleven, geweldig, ik geniet er zelfs van!!!
    Is het wel te bevatten? genieten jullie nog even, veel plezier,
    Groetjes en liefs,
    Jane.
  3. Caroline:
    14 augustus 2017
    Ohh, wat leest dit allemaal heerlijk!! Wat super dat dit kan en dat jullie dit doen! X